Faqs By GARANTIE


Garantie

 Ondanks de hoge kwaliteit van onze producten, kan het voorkomen dat een product dat u binnenkrijgt stuk gaat. In dat geval bieden wij een garantietermijn van 6 maanden. Wij vinden dat het product dat u ontvangt moet voldoen aan uw verwachtingen. Het product moet dus goed werken en het moet compleet zijn. Bij sommige producten geldt een fabrieksgarantie. De betekenis en duur hiervan vindt u in de gebruiksaanwijzing van het product.

 

Aanspraak maken op garantie. Hoe zit dat?

Garantie kan alleen verleend worden wanneer uw product stuk gaat binnen de garantietermijn en wanneer u voldoet aan de garantievoorwaarden. Echter, is dit niet het geval wanneer:

  • Wanneer het product is versleten of daar tekens van vertoont.

  • Wanneer u een ongeschikt artikel heeft besteld voor uw apparaat

  • Wanneer het product een verbruiksartikel is

  • Wanneer u het product verkeerd heeft geïnstalleerd of wanneer uw product stuk is gegaan bij installatie.

  • Wanneer de garantie- of fabrieks termijn is verstreken

  • Wanneer u niet zelf het product heeft gekocht, maar het van een derde heeft overgenomen

  • Wanneer het product defect is geraakt door onzorgvuldig, onjuist of ondeskundig gebruik

Wij begrijpen dat het erg vervelend is wanneer uw defect raakt. Wij proberen het garantieproces daarom ook zo makkelijk mogelijk te maken. Bij verdere/overige vragen over de garantie op uw product kunt u contact met ons opnemen.

 

Garantie aangevraagd. En nu?

De eerste stap die wij ondernemen na het ontvangen van uw aanvraag, is het controleren of uw aanvraag voldoet aan onze garantievoorwaarden. Hierom is het belangrijk dat u uw aanvraag zo concreet en compleet mogelijk maakt. Foto’s toevoegen van uw kapotte product, is bijvoorbeeld erg handig. Wanneer uw aanvraag vervolgens voldoet aan de voorwaarden, stellen wij u hiervan op de hoogte via een e-mail. Ook versturen wij u direct een vervangend product. Wel vragen wij u in de meeste om retournering van uw defecte product.

Garantie op een nieuw product

 Zodra een door u besteld product stuk gaat binnen de vastgestelde garantietermijn en dit product voldoet aan de garantievoorwaarden, dan wordt er een nieuw onderdeel naar u opgestuurd. Op dit nieuwe onderdeel wordt echter geen nieuwe garantie verleend. Wel loopt de oude garantie door over dit product. Ter illustratie: op 1 juni 2020 koopt u een zeefhouder voor uw espressomachine met een garantie van 8 maanden. Deze gaat op 1 januari 2021 stuk, tijdens normaal gebruik. Dit valt binnen uw garantietermijn en -voorwaarden. In dit geval sturen wij u direct een nieuwe zeefhouder op, maar deze heeft nog maar 2 maanden garantie.